Strony Wydawnictwa



 

Akceptujemy

TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 3 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach o sytuacjach w przestrzeni publicznej

Wychowanie i relacje społeczne
55
PLN
TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 3 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach o sytuacjach w przestrzeni publicznej
TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 3 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach o sytuacjach w przestrzeni publicznej
  • nowość
in_stock
Dostępność:
W magazynie
Wysyłka w:
do 5 dni
Cena: 55,00 zł
Cena netto: 52,38 zł
szt.

Autor: Anna Kuziel-Kalina

„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Praca z zestawem stwarza okazję do pogłębionej refleksji nad pożądanymi sposobami rozwiązywania napotykanych trudności oraz uczy przyjmowania perspektywy innych osób.

Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu. Karty przeznaczone są w szczególności dla dzieci z trudnościami w rozumieniu sytuacji społecznych, głównie dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera.

DLA KOGO?
Zawartość tematyczna zestawu jest dostosowana do pracy z dziećmi klas 1–3 szkoły podstawowej. Niektóre zagadnienia można jednak z powodzeniem omawiać zarówno z młodszymi, jak i starszymi dziećmi – jest to uzależnione od poziomu funkcjonowania społecznego dzieci i ich bieżących potrzeb.

KIEDY?
Trudne sytuacje społeczne można wykorzystać na różne sposoby:
– w trakcie zajęć indywidualnych z dzieckiem (podczas terapii pedagogicznej lub psychologicznej),
– w domu jako pomoc inicjującą rozmowę rodzica z dzieckiem,
– podczas lekcji wychowawczych w szkole, zajęć w świetlicach socjoterapeutycznych,
– podczas lekcji etyki.

Seria jest dedykowana terapeutom, psychologom, pedagogom, wychowawcom pracującym z dziećmi, a także rodzicom, którzy, poprzez szczere rozmowy, chcieliby nauczyć swoje pociechy sposobów rozwiązywania trudności oraz przybliżyć im możliwe zagrożenia. Pomoc służy zarówno do terapii, jak i rozmów podczas lekcji wychowawczej.

"Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w przestrzeni publicznej" to trzecia część z serii „Trudne sytuacje społeczne” podpowiadająca dorosłemu, z jakimi trudnościami może spotkać się młody człowiek w różnych miejscach przestrzeni publicznej i o czym warto z nim porozmawiać. Przedstawione sytuacje stwarzają okazję do pogłębionej refleksji
nad pożądanymi sposobami rozwiązania napotykanych problemów. Poprzez pytania nauczyciel (rodzic) pomaga identyfikować i nazywać uczucia, przekonania i prezentowane postawy dziecka wobec zaistniałych trudnych sytuacji. Pobudza do rozmów o wywołanych przez problematyczne zdarzenia emocjach, np. o złości, żalu, strachu, wstydzie, zazdrości, niepokoju, rozczarowaniu, lęku czy niepewności. Dla nauczyciela zaś pomoc ta jest źródłem informacji o trudnościach, których
na co dzień doświadcza dziecko.

Tematy zamieszczone w publikacji uczą dzieci przeprowadzania analizy konsekwencji wyborów i związanych z nimi wątpliwości. W zestawie znajdują się dwa typy tematów:
– mobilizujące do nawiązania kontaktu z drugim człowiekiem, zachęcające do budowania wypowiedzi i przyjmowania perspektywy innych osób (np. „Nie jesteś zadowolony z fryzury, jaką zrobił ci fryzjer”),
– zachęcające dziecko do samodzielnego odnalezienia rozwiązania (np. „Stoisz w autobusie. Uchwyty do trzymania są zbyt wysoko”).

Odtwarzanie trudnych sytuacji pozwala na przedstawienie akceptowanych norm i zasad społecznych. Rolą dorosłego jest udzielenie dziecku wsparcia w dostrzeżeniu i zrozumieniu możliwych konsekwencji tak, aby ostatecznie mogło ono samodzielnie podjąć świadomą decyzję, jak wyjść z zaistniałej sytuacji.

Anna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.

Patronat nad serią "Trudne sytuacje społeczne" objęli:

   

ISBN: 978-83-65423-13-9

Format: teczka A5

Liczba stron: 48 kart

Produkty powiązane

TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE - Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych [PORADNIK DLA NAUCZYCIELI] TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE - Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych [PORADNIK DLA NAUCZYCIELI]

"Jak rozmawiać..." dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. 

Cena: 28,00 zł

TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 1 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 1 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych

„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w szkole.

Cena: 55,00 zł

TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 2 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE cz. 2 - Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach w domu i relacjach w rodzinie

„Trudne sytuacje społeczne” to pomoc terapeutyczna wspierająca dorosłych w przygotowaniu dzieci do konstruktywnego radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Zestaw zawiera 48 kart prezentujących przykładowe zdarzenia, jakie mogą mieć miejsce w domu.

Cena: 55,00 zł

Opinie o produkcie (0)

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

facebook

Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper.pl