Nasze pomoce dydaktyczne dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną powstały, aby wspierać ich trening umysłowy oraz podnosić poziom umiejętności komunikacyjnych.
U wielu dzieci niepełnosprawność intelektualna wpływa na trudności w mówieniu, a także w rozumieniu komunikatów mówionych i pisanych. Determinuje również poziom funkcjonowania społecznego, gdyż, nawet jeśli dzieci rozumieją kierowany w ich stronę komunikat, to tylko na poziomie dosłownym. Wykazują trudności w interpretowaniu słów i zachowań na poziomie wieloznaczności czy przenośni, w analizowaniu i wyciąganiu wniosków, dostrzeganiu zależności itp. Deficyty i problemy mogą mieć różne natężenia ze względu na różne stopnie upośledzenia. Jednak w każdym stopniu niepełnosprawności występują problemy w budowaniu relacji społecznych, a także w rozumieniu i wyrażaniu emocji.
Pomocą w terapii dziecka będą nasze pomoce, m.in. karty pracy do nauki pojęć związanych z czasem i świętami, ćwiczenia do terapii zaburzeń komunikacji oraz zadania wspierające funkcjonowanie społeczne i emocjonalne. Wszystkie publikacje zostały zaprojektowane w przyjemnej tonacji kolorystycznej i przejrzystej szacie graficznej, aby zaciekawić dziecko, lecz nie odwracać jego uwagi od treści zadań.