Mów mi, jak mam to powiedzieć! Ćwiczenia do terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej

Opis
Autorka: Anna Żywot
Mów mi, jak mam to powiedzieć! - to pakiet ćwiczeń dla dzieci z różnymi zaburzeniami mowy.
Ćwiczenia naśladują naturalne etapy nabywania języka i skonstruowane są tak, aby przeprowadzić dziecko i nauczyciela po kolei od najważniejszego etapu rozwoju mowy aż do w pełni rozwiniętego zdania złożonego. Każde z ćwiczonych słów lub zdań zilustrowane jest prostym, czarno-białym obrazkiem, aby ułatwić dziecku proces rozumienia i zapamiętywania.
Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z:
- opóźnionym rozwojem mowy,
- afazją/dysfazją dziecięcą,
- zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- niedosłuchem, głuchotą,
- niepełnosprawnością intelektualną.
Program proponujemy także rodzicom dzieci rozwijających się prawidłowo, jako pomoc w kształtowaniu sprawności językowej.
3 poziomy trudności:
- łatwy,
- średni,
- trudny.
78 kart:
- dwustronny zadruk,
- awers (ilustracje),
- rewers (zdania).
554 ilustracje:
- jednoelementowe i i sytuacyjne,
- czarno-białe,
- łagodna i prosta kreska.
Liczymy, iż naszym pakietem ćwiczeń zainteresują się również osoby korzystające wcześniej z serii: POWTARZAM. ROZUMIEM. NAZYWAM. Koncepcja nowego programu jest bowiem w znacznej mierze spójna z tamtym projektem. Stanowi jednak jego udoskonalenie zarówno pod względem graficznym, jak i treściowym. Kilkuletnie już doświadczenia praktyczne w stosowaniu programu pozwoliły opracować go w wersji bardziej syntetycznej, łatwiejszej i - niewątpliwie - skuteczniejszej w użytkowaniu.
Opinie o Mów mi, jak mam to powiedzieć!
Maria Rybak – Przystanek Rodzinka:
Tytuł charakteryzowanej pomocy terapeutycznej stawia rodzica lub specjalistę pracującego z dzieckiem w roli językowego eksperta, znawcy i wyroczni w kwestiach dotyczących mowy. „Mów mi, jak mam to powiedzieć! Ćwiczenia do terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej” Anny Żywot stanowią terapeutyczną odpowiedź na różnego rodzaju zaburzenia umiejętności posługiwania się mową. Program z pomocą nauczyciela próbuje przeprowadzić dziecko przez kolejne etapy rozwoju mowy.
Czytaj więcej: Przystanek Rodzinka
ISBN: 978-83-66422-60-5
Format: teczka A4