[E-BOOK] DYSLEKSJA. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją (5-6 lat)
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Autorka: Agnieszka Bala
Gdy zamawiasz tylko ten produkt, w koszyku wybierz formę dostawy „Produkt elektroniczny”. E-book zostanie wysłany w formie pliku pdf na Twój adres mailowy.
Dysleksja. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją (5–6) to zestaw zawierający ćwiczenia: słuchowe i językowe, spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, grafopercepcji.
Cele ćwiczeń
Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego:
- identyfikowanie elementów tematycznych (obrazki), atematycznych (figury geometryczne), literowych ( sylaby, wyrazy),
- wyszukiwanie brakujących elementów przedstawionych na materiale tematycznym, atematycznym i literowym,
- wyszukiwanie elementów, którymi różnią się wzory tematyczne, atematyczne i literowe,
- przerysowywanie wzorów atematycznych i literopodobnych.
Ćwiczenia mechanizmów lewopółkulowych:
- linearne porządkowanie wzorów atematycznych, literowych,
- linearne porządkowanie elementów tematycznych, między, którymi zachodzi określona relacja.
Ćwiczenia słuchowe i językowe:
- wysłuchiwanie rymów,
- odnajdywanie rymów,
- tworzenie czasowników,
- tworzenie rzeczowników,
- różnicowanie opozycji fonologicznych.
Ćwiczenia grafopercepcyjne:
- zamalowywanie niewielkich przestrzeni,
- dorysowywanie brakujących elementów.
Rodzaje zadań zawartych w zestawie:
POSZUKAJ TAKI SAM OBRAZEK /WYRAZ, WZÓR/ – ćwiczenia identyfikowania elementów.
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE – ćwiczenia porównywania;
CZYM SIĘ RÓŻNI? – ćwiczenia różnicowania.
NARYSUJ WEDŁUG WZORU – ćwiczenia analizowania wzoru od lewej do prawej strony zgodnie z kierunkiem czytania.
DOKOŃCZ SEKWENCJĘ – ćwiczenia kontynuowania sekwencji.
DOKOŃCZ SZEREG – ćwiczenia kontynuowania szeregu.
POŁĄCZ TAKI SAM.
POSZUKAJ, CZEGO BRAKUJE.
WSKAŻ, CZYM SIĘ RÓŻNIĄ – różnicowanie wyrazów.
ODSZUKAJ TAKI SAM WYRAZ.
POŁĄCZ TAKIE SAME WYRAZY.
KTO MÓWI PODOBNE SŁOWA? – ćwiczenia wysłuchiwania rymów.
WYMYŚL PODOBNE SŁOWO – ćwiczenia odnajdywania rymów.
CZY ŻÓŁW MÓWI DOBRZE? – ćwiczenia różnicowania głosek.
NAZWIJ ZWIERZĘTA I POWIEDZ, CO ONE ROBIĄ – ćwiczenia tworzenia czasowników.
POKOLORUJ ZWIERZĘTA I NADAJ IM NAZWY – ćwiczenia tworzenia rzeczowników.
NARYSUJ, PRZERYSUJ, DORYSUJ – ćwiczenia grafopercepcyjne.
ISBN: 978-83-68052-49-7
Format: pdf
Liczba stron: 46