[E-BOOK] Dyskalkulia. Ćwiczenia umiejętności matematycznych. Część 1
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Autor: Witold Szwajkowski
Gdy zamawiasz tylko ten produkt, w koszyku wybierz formę dostawy „Produkt elektroniczny”. E-book zostanie wysłany w formie pliku pdf na Twój adres mailowy.
Karty pracy Dyskalkulia. Ćwiczenia umiejętności matematycznych to sprawdzona pomoc dla dzieci, którym wykonywanie operacji matematycznych sprawia trudność. Zbiór polecamy dla uczniów klas 1–3.
Ćwiczenia służą jako pomoc w rozwijaniu umiejętności:
- rozumienia i nazywania pojęć oraz relacji matematycznych,
- manipulowania obrazkowymi obiektami w celach matematycznych,
- obliczania liczebności zbioru,
- porównywania ilości i wielkości,
- szeregowania obiektów w kolejności rosnącej lub malejącej,
- wskazywania, który z porównywanych obiektów jest mniejszy, większy, tej samej wielkości.
Dyskalkulia może mieć wiele objawów. Nie wszystkie muszą występować u każdej osoby, u której zdiagnozowano problemy z rozwijaniem umiejętności matematycznych. Ćwiczenia z niniejszego zbioru służą jako pomoc w rozwijaniu umiejętności rozumienia i nazywania pojęć oraz relacji matematycznych, w tym ilościowych oraz przestrzennych, których deficyty nazywane są dyskalkulią werbalną (słowną). Problemy wielu dzieci z rozwiązywaniem zadań często nie wynikają z braku umiejętności liczenia czy rozumienia różnych aspektów liczby, lecz z braku zrozumienia takich pojęć jak: wyższy, niższy, dwa razy więcej, o trzy mniej, co trzeci, odległość, różnica i wielu innych, które dla przeciętnego człowieka wydają się oczywiste i niewymagające wyjaśnień.
Wykonując ćwiczenia z tego zbioru, dzieci zetkną się z pojęciami z zakresu relacji matematycznych w praktycznym kontekście, wymagającym od nich czynnego zaangażowania. Dodatkowo ćwiczenia pomogą rozwijać umiejętność manipulowania obrazkowymi obiektami w celach matematycznych, obliczania liczebności zbioru, porównywania ilości i wielkości, szeregowania obiektów w kolejności rosnącej lub malejącej, wskazywania, który z porównywanych obiektów jest mniejszy, większy, które obiekty są tej samej wielkości. Deficyty tych umiejętności nazwane są dyskalkulią wykonawczą.
Ćwiczenia zostały opracowane tak, aby w każdym z nich trzeba było pokolorować obiekty zgodnie z poleceniem, dokonując obserwacji lub wykonując proste obliczenia. Używanie kolorów sprzyja także przyswajaniu realizowanych zagadnień oraz ułatwia osobie pracującej z dzieckiem ocenę poprawności wykonania zadania. Do zapisywania samych obliczeń i ich wyników dziecko nie musi używać cyfr ani symboli matematycznych, ale musi zrozumieć interpretację liczb i pojęć w kontekście danego zadania. Celem takiego rozwiązania jest oddzielenie ewentualnych wniosków dotyczących dyskalkulii werbalnej i wykonawczej od jej innych typów, takich jak dyskalkulia leksykalna i graficzna, które związane są właśnie z trudnościami z zapisywaniem i odczytywaniem symboli matematycznych. Inaczej mówiąc, warto upewnić się, czy dziecko faktycznie ma trudności w operowaniu zapisem matematycznym, czy nie rozumie samego sensu operacji, które są opisane symbolami matematycznymi.
Kliknij w okładkę i pobierz odpowiedzi do zestawu Dyskalkulia:
ISBN: 978-83-68052-99-2
Format: pdf
Liczba stron: 40