[E-BOOK] Neurologopedia. Glottodydaktyka i logopedia z perspektywy neurobiologicznej - Tom 2
Opis
Gdy zamawiasz tylko ten produkt, w koszyku wybierz formę dostawy „Produkt elektroniczny". E-book zostanie wysłany w formacie pdf na Twój adres mailowy.
Druga część publikacji pt. Neurologopedia, która jest zbiorem artykułów będących naukową refleksją nad procesem uczenia się języka w sytuacji dwu- i wielojęzyczności. Polecana zarówno specjalistom – glottodydaktykom, neurologopedom, logopedom, pedagogom, jak i rodzicom i nauczycielom.
Autorzy:
- Marzena Błasiak-Tytuła
- Dominika Bucko
- Jagoda Cieszyńska-Rożek
- Przemysław E. Gębal
- Agnieszka Jasińska
- Magdalena Kalita
- Sławomira Kołsut
- Marta Korendo
- Ewa Krauss
- Małgorzata Małolepsza
- Faustyna Mounis
- Zdzisława Orłowska-Popek
- Magdalena Peterek
- Marek Pieniążek
- Adriana Prizel-Kania
- Anna Seretny
- Anna Siudak
- Agnieszka Ślęzak
- Małgorzata Waliszko
- Jowita Wilk
- Ewa Źródlewska-Banachowicz
Pod redakcją: Marzeny Błasiak-Tytuły, Zdzisławy Orłowskiej-Popek, Anny Siudak
Znajdujące się w książce publikacje o wymiarze zarówno teoretycznym, jak i praktycznym poświęcone są problematyce nauczania języka obcego i drugiego oraz nabywania i uczenia języka w sytuacji zaburzeń rozwoju. Publikacja ta jest dowodem na konieczność współpracy logopedów i glottodydaktyków w zmaganiu się ze współczesnymi problemami związanymi z dwu- i wielojęzycznością, a autorzy podkreślają, że współpraca ta wymaga aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii procesów uczenia się.
Z recenzji prof. UAM dr hab. Małgorzaty Rutkiewicz-Hanczewskiej:
„Recenzowana publikacja jest doskonalą, bo wszechstronną, odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnej glottodydaktyki i neurologopedii, zważywszy na brak systematycznej dydaktyki nauczania języków odziedziczonych, która nie została jeszcze opracowana, z uwagi na rodzące się standardy diagnozy funkcji komunikacyjnych i językowych dzieci emigrantów, a także nowe doniesienia z zakresu neurobiologii procesów uczenia się. Zawarte w publikacji teksty są cenne zarówno dla specjalistów (glottodydaktyków, neurologopedów, logopedów, pedagogów), jak i rodziców dzieci, dla których język polski jest językiem odziedziczonym, dla nauczycieli osób dorosłych kolejnego pokolenia emigrantów, a także tych, dla których polszczyzna z wyboru lub ciekawości jest drugim i kolejnym językiem obcym”.
ISBN: 978-83-65423-58-0
Liczba stron: 255