DYSLEKSJA. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją (7-8 lat)
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Autorka: Agnieszka Bala
Dysleksja. Ćwiczenia funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją (7–9) to zestaw zawierający ćwiczenia: słuchowe i językowe, spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, grafopercepcji.
Cele ćwiczeń
Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego:
– identyfikowanie elementów atematycznych (figury geometryczne), symbolicznych, literowych (sylaby, wyrazy),
– wyszukiwanie brakujących elementów przedstawionych na materiale, atematycznym, symbolicznym i literowym,
– wyszukiwanie elementów, którymi różnią się wzory, atematyczne, symboloczne i literowe,
– przerysowywanie wzorów atematycznych i literopodobnych.
Ćwiczenia mechanizmów lewopółkulowych:
– linearne porządkowanie wzorów atematycznych, symbolicznych, literowych,
– linearne porządkowanie elementów tematycznych, między, którymi zachodzi określona relacja.
Ćwiczenia słuchowe i językowe:
– tworzenie sekwencji,
– powtarzanie zdań,
– różnicowanie opozycji fonologicznych.
Ćwiczenia grafopercepcyjne: dorysowywanie brakujących elementów.
Rodzaje zadań zawartych w zestawie:
POSZUKAJ TAKI SAM WYRAZ, WZÓR – ćwiczenia identyfikowania elementów.
CZEGO BRAKUJE? – ćwiczenia porównywania.
CZYM SIĘ RÓŻNI? – ćwiczenia różnicowania.
NARYSUJ WEDŁUG WZORU – ćwiczenia analizowania wzoru od lewej do prawej strony, zgodnie z kierunkiem czytania.
UZUPEŁNIJ SEKWENCJĘ – ćwiczenia uzupełniania sekwencji.
UZUPEŁNIJ SZEREG – ćwiczenia uzupełniania szeregu.
CO NIE PASUJE W SZEREGU?
POWTÓRZ ZDANIE – ćwiczenia słuchowe.
NARYSUJ, PRZERYSUJ, UZUPEŁNIJ – ćwiczenia grafopercepcyjne.
ISBN: 978-83-62739-56-1
Format: A4
Liczba stron: 42